مجموعه حصیرکود شما را به خرید بهترین محصولات سبد حصیری دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

  • 12 + 7 =

بزرگترین هنرمند کپو باف دزفول خانم اشرفی کایدخورده

بانوی هنرمند ایرانی اشرفی کایدخورده

اشرفی کایدخورده بانوی کپو باف دزفولی یکی از بزرگترین هنرمندان سبد بافی در ایران میباشد که چندین دوره در نمایشگاه بین المللی تهران شرکت کرده و آثارش مورد استقبال مردم قرار گرفته است، این هنرمند بزرگ در استان خوزستان، شهر دزفول اقامت دارد، در طی سفری که به دزفول داشتیم با ایشون مصاحبه ای انجام دادیم که در زیر بخشی از آن را قرار میدهم.

کپوبافی، نام محلی یک نوع سبد حصیری است که با برگ درخت خرما و کرتک(نوعی گیاه خودرو) بافته میشود،هنرمندان زیادی در این زمینه فعالیت دارند ولی بهترین وبزرگترین هنرمند که در این زمینه فعالیت دارد و دستبافت نمونه ای دارد خانم اشرف کایدخورده میباشد که سالیان زیادی در این زمینه فعالیت داشته است، از او میپرسم چطور این بافت را یاد گرفته اید؟ پاسخش جالب است: میگفت در زمان کودکی عشایر بودیم و مدام کوچ میکردیم از زمانی که روستا نشین شدیم و ازدواج کردم این هنر را مادرم به من آموخت و کم کم من هم این هنر را فرا گرفته و شروع به بافت حصیر کردم، ابتدا از بافتهای ساده مثل بشقاب حصیری و دیس حصیری شروع کردم ولی اکنون هر طرح و مدلی ببینم میتوانم ببافم، کارهای بسیار بسیار زیبایی اطرافش بود که بخشی از کارها را برایتان در پایین میگذارم، در ادامه صحبتهایش گفت بعد از ازدواج همراه همسرم به دزفول آمدیم و آنجا ساکن شدم ولی متاسفانه بعد از به دنیا آمدن بچه آخرم همسرم فوت کرد و من با پنج بچه کوچک تنها ماندم، از طریق بافتن سبد و کشاورزی توانستم بچه ها را بزرگ کنم و به جایی برسانم و همیشه خدا را از این بابت شاکرم، در آخر از او پرسیدم اگر یک جوان بخواهد کپوبافی یاد بگیرد و مهارت شما را کسب کند چه پیشنهادی به او میکنید؟ گفت: به خانمهای جوان که علاقمند به بافتن کپو دارند پیشنهاد میکنم به میراث فرهنگی شهر دزفول مراجعه کنند و حصیربافی را ابتدا یاد گرفته و اگر علاقه و پشتکار داشتند میتوانند به راحتی پیشرفت کرده و با بافتن سبدهای زیبا پول حلال در بیاورند. پرسیدم دختران شما هم کپو میبافند پاسخ داد بله چون من از مادرم یاد گرفتم به دخترانم این هنر زیبا را یاد دادم انشالله که آنها هم به دخترانشان این هنر را یاد دهند تا فراموش نشود.

موقع خداحافظی از میان کارهای زیبا و هنرمندانه خود یکی را به من هدیه داد و من با خوشحالی فراوان تشکر کرده و هدیه اش را پذیرفتم.

 

خانم اشرفی کایدخورده در نمایشگاه بین المللی تهران

هدی کاظمی‌نیا

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و فروش

جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:

مشاور فروش: هدی کاظمی‌نیا

راه های ارتباطی:

phone icon شماره تماس: 09120793281

whatsApp icon پاسخگویی واتساپ: کلیک کنید

telegram icon تلگرام: hasirarad@

instagram icon اینستاگرام: hasirarad@

email icon ایمیل: hodakazeminya@yahoo.com

مجموعه حصیرکود شما را به خرید بهترین محصولات سبد حصیری دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

  • 12 − 6 =
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید